Thursday, December 30, 2010

cita cita saya

tajuk blog aku hri ni cita cita saya . da macm bdak2 tadika la plak . aishh biarla ,  ni blog aku . suke suki cucu  nenek aku la nak tulis ape . yup cita cita aku ialah aku nak berbisnes . hehehehe . bisnes apew ?? bisnez 'boutique gallery' . menatang ape plak tuh . haaaa . bkn butik baju tau . tapi butik gambar . tetibe plaks lam bbrapa blan ni aku ske menakap gambr org . dan aku rse aku ade bakat terpendam nak jdi photografer . (ooppss maaf kalu slah eja , mcm la aku kesah ) cewahhhh . prasan bagos la plak an . kesah ke aku . hahahahahaha . bwweekk :) .

pulak tuh aku pasan kalu org nak bisnes ni yg berjaya tuh sume stat dri bawh . aku pon ngah nak cari pngalamn la dlam bdang jurugambar ( ha amik kau aku ckp melayu plak ) hahahhahaha :D . x mau blaja kat u , buang mse jew . aku nak cri pngalamn sndri . macm kalu ade kndri kawen aku suke suki la gkap gmbr pngantin tuh . pastuh kalu ade pluang aku ikut jurugambar profesional pg shoot gmbr . x de gaji pon x pe . yg pntg dapt pngalamn . tapi sblum tuh aku msti la kne ade gadjet dlu kan . yup mmg aku nak bli my next gadget . nak bli kamera nikon atau canon . tgok yg mne mampu la . skunk ni aku ngah kumpul duit nak bli kamera tuh . yup , aku nk pkai duit sndri . baru la ada feel sket nak bergambr . pastuh bleh jdi hak milik kekal abadi aku . x yah share . hahahahaha . kejam nye aku . a ah , menda mahal mstilah kne kejam . hehehehe . x de la . adek bradek pon nk berkire kew . tgok keadaan dlu la . hehehehehe .mendanye pon blom ade lg da nak sibuk2 plak aku ni . aiissshhhh . aku da survey kamera tuh aku nak bli stakat yg aku mampu lu , yg canggih2 tuh tggu aku kaya lu baru bli . nak blaja bli yg besa2 dlu . aku ingt nak beli sama ada nikon d3100 atau canon 550d .
nikon d3100


canon 550d
ble aku bace reviews diorng ckp of course la nikon lg murah dri canon cme nikon 4 megapixels less dri canon , walupon cm tu nikon lagi berbaloi nak dibeli sbb die ade bnyak klebihan dri canon , dan gambrnya aku tgok pon lg cantik dri canon . cme kalu canon ni sesuai dibeli bg org yg bru nak blaja macm aku ni ha . walupepon aku akn tnye member aku dlu , die mmg ade dip in phtgrpher ni , mne tau die bleh cri harga yg murah sket kew .
ok lah , banyak lagi yg aku nak kne blaja nih . hahahahaha . yg pntg dip akaun aku kne lulus dlu bru leh jdi businesswomen yg berjaya . insyaAllah ....



No comments:

Post a Comment