Thursday, December 23, 2010

kenapa dengan aku ni !

kenapa tetibe je aku rase macm nih .
ntah la tapi aku nk luahkn somethg la....
aku rse semua kawan2 rapat aku pergi jauh dari aku .
mula2 mase sekolah rendah dlu ,
sbb mse tuh aku pindah , smua da lost contact
then make a new frens kat skola baru
pastuh kami same2 rapat ngan each other .
tapi ble nak masuk skolah menegah semua da lain haluan ,
diorng nak masuk sekolah perempuan
aku masuk sekolah campur2..
mula2 memang la aku nak ikut jejak langkah diorng tapi parents aku x bagi
so terpaksa la aku berpisah buat kali ke2 dengan besties aku
i hate making a new frens!!!
yes i hate it , know why?? sebab setiap kali aku ade kwn baru setiap kali tuh la
aku kena tipu ngan 'kawan' tuh .
kena fitnah la , and macam2 lagi .
ble naik sekolah menengah ni aku kne cari kwan baru lg .
yg sekepala ngan aku .
tapi alhamdulillah la aku jmpe gaks sorng minah ni .
hehehehe . die mmg brutal sb tuh la aku panngil die minah .
tapi x lama pon kami bersama sb
ayah die mningal mase form 2 and die tepakse pindah .
untuk pengetahuan korng
itulah kali ke3 aku berpisah ngan besties aku .
aku nagis , aku sedih gle, aku rse cm x leh nak trima
yg die nk kne pindah skolah ,
da la mlayu kat skolah tuh x ramai ,
mase form 3 aku bwak dri sndri ,
aku jarang pg recess , slalu lpak lam surau jew ,
tapi nseb bek la ade kawn2 lelaki yg baik ngan aku ,
shafiq , faris , mase tuh pon aku ok lg ngan shaf
so die bek la ngan aku, smua layan aku bek2 ,
time tuh plak aku mmg rapat ngan faris cz
die slalu crita prob die ngan ex gf die ,
diorng slalu gaks ajak aku recess skali tapi x nak ah ,
diorng recess sme2 ngan laki tetibe plak aku sorng je nnti prmpuan , segan la aku .
pastuh , naik form 4 faris da x sme klas ngan aku ,
plak tuh die bnyak buat pragai kat skola so kterng da x rapat cm dlu ,
tgal la shafiq , haziq , and naz ,
diorng ok tapi x seronok la kalu x de kawan pompuan , x le nak gossip2 .
hehehehehe...
skunk ni kat universiti plak .
and again i'hv to make a new frens
prinsip aku snag , aku mmg kawan ngan semua org ,
x kesah la org tuh senarnye x nak kwn ngan aku ke ,
tapi slagi die bek ngan aku , aku akan bek ngan die .
so far aku x jmpe lg yg ley jadi besties aku .
or senarnya aku x nk sape2 pon jdi besties aku .
macm la diorng tuh nk aku jdi besties diorng kan .
hehehehe...
macam2 hal yg aku kne lalui , ade yg ckp jgn judge kalu x knal die btol2 , 
then hw bout me?? nape diorng bleh judge aku sdngkn diorng x rapat ngan aku ,??
aku bkn nak ungkit cte2 lame , cme aku nk buat perbndingan ,
kadg2 manusia ni susah nak pham niat kte ,
tapi seyes aku ckp kalu kte nk berkate2 ni mmg mudah ,
tapi jwpnnya cuma satu ,
juz being whoever u are . 
dont ever ask people to understand who we are
but let them know that we are actually being ourself .
and sometimes jadi diri sendiri ni pon akan dipersalahkn jgak .
so from now onwards i will advising myself
supaya sntiasa bersabar n think +ve
dan bila stiap kali org buat hal aku akn cakap
' biarlah , itu diorng ' . 


++++ the end++++

No comments:

Post a Comment